Seorang Hamba ,

By Unknown - 17:06:00

Bsmillahirahmanirahim..

Ya Tuhan,
Semakin aku ingin mendekatiMu,semakin  jauh Kau dariku..semakin aku cuba ingin mengenalimu,aku dapat rasakan ,Engkau semakin jauh dariku..jauh sangat..
Aku perlukan Engkau,ya Rabb..
Sungguh,.aku tak berdaya..tak mampu menepis keras godaan Iblis Laknatullah.
Sungguh,.aku lemah dalam mengekang nafsuku..
Aku sedar aku masih mengikut telunjuk syaitan..masih mengagungkan nafsu..
aku cuba Ya Allah..terus mencuba..aku cuba usir perasaanku..jauh..jauh dari sudut hati kecilku yang sentiasa ingin mendekatiMu ..

Ya Tuhan..
kadang2,aku rasa aku seorang hambaMu yang kuat..kuat dalam menepis setiap godaan dan tipu daya syaitan..namun,kekuatan itu hanya sebentar..aku tewas dalam peperangan menentang nafsu..
saat aku terpanggil untuk mengikutMu,kuasa syaitan seolah-olah merajai setiap ruang jiwaku untuk melupakanMu..
Aku tak ingin keadaan ini terus menerus menjadi bayang2 dalam hidupku..
Aku perlukan Engkau..

Ya Mu'akhir..Engkau bukakanlah aku pintu taufik dan hidayahMu..keluarkan aku daripada belenggu jiwa ini..Temukanlah aku dengan nur iman Ya Tuhan..

Ya Allah..
sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa..Maha Mengadili..peliharalah daku dari sebarang perasaan was2 serta gangguan daripada syaitan yang direjam..Hindarilah aku dari sebarang dugaan dan godaan ciptaanMu yg telah terpesong itu. Lindungilah aku ya Tuhan..Payungilah aku di bawah rahmat serta kasih sayangMu..

  • Share:

You Might Also Like

0 comments